zaterdag 14 juli 2012

Dag 3 - Krakow - Budapest

Zo, even een stukje van de dinsdag rijder. Dit omdat demart het zeer zwaar in de rug had, dusdanig dat hij zelfs voor de hele dag mijn navigator was. Geen probleem, hierdoor kon ik lekker met het machien aan de slag. Even wat over deze heerlijkheid. Wat is ze toch heerlijk qua stemgeluid. Een vrouwelijke zwoele deeptone. Haar drinkgedrag is ook al matig voor haar zes pitjes. En gevoelig als je haar de sporen wil geven. Deze dame, onze sharky Beamer heeft tot nu toe (3e dag) 2500 kilometers geen enkel klapje verkeerd gegeven. Dat hadden wij in februari niet durven dromen. Haar winterslaap was zo heftig. Maar goed, hoe staat jou vriendin of vrouw 's morgens op?
Ook vandaag dag 3 naar Budapest heeft de auto het weer zeer zwaar gehad. Ongelofelijke slechte asfalt wegen. Met gaten zo groot als wasteilen. Kiezels, grind enz. Zelfs grind tussen de linkerschijfrem gehad. Schraaaaaaaap. Maar na een paar keer achteruit en vooruit ging het weer ok. In de bergen was het genieten. Paar volle sjars op het pedaal, en met een rauwe rasp trok hij zonder problemen 12% waar anderen stil leken te staan. 
Over de punten kan ik snel zijn. Ze zijn zeer pittig te noemen. Vandaar dat we dag 2 roemloos ten onder gingen. 0 dus. Maar de 3e dag herpakten we ons weer met een goede score. Ook heeft een plaatselijke steenhouwer zich nog in het zweet voor ons gewerkt om een steen van exact 10 kg te bikken. Het bleek 10.5 te zijn. Gedvers.

Verder moet ik zeggen dat ik een heerlijk luchtbed heb. Ton bedankt.
Alleen qua grote is het ietwat too much. Maandagavond ging hij gemakkelijk in de tent, maar dinsdag.....paste hij ineens niet meer. Lag ik met de voeten buiten. kleinigheidje hou je altijd. Mart daarintegen had te stellen met een luchtbed waar ik normaal mensen aan het strand mee bezig zie. Vandaar de ondraaglijke rugpijn elke ochtend. Maar ik adviseerde hem wel om daarop te blijven liggen. Je kunt beter op een plank liggen dan zacht voor wat betreft rugklachten te verminderen. En het advies schijnt ook nog te werken. Hij heeft dag 3 bijna alle kilometers achter het stuur opgevreten.

De douches op de camping (lees grasveld met feestlocatie) zijn zeer goed. Teminste als je van ijswater rechtstreeks opgepomp uit de bergrivier temperaturen houdt. Ik werd er zelfs even kortademig van. Godvers, maak het een tiende kouder en er onstaat ijs. Maar toch heerlijk gedoucht. En topfit de autocontrole uitgevoerd op dag 3.

Verder kan ik zeggen dat ik (of we) weer veel interressante gesprekken gevoerd hebben met dito mensen. En wat zijn de finishlocaties een ongelofelijke georganiseerde puinhoop. Geluiden door elkaar maken (type zeer hard) is iedereen kampioen in. Even tot zo ver.

Door: John

Geen opmerkingen:

Een reactie posten